Meniu SCENTLINQ™ Website Logo

Curiozități despre miresme

Istoria parfumului


Parfumul s-a bucurat de un imens succes odată cu urcarea pe tron a lui Louis XV, în secolul al XVIII-lea. Curtea sa a fost numită "le cour parfumee", curtea parfumată. Madame de Pompadour a comandat livrări generoase de parfumuri, iar regele Louis a cerut ca apartamentul său să fie parfumat în fiecare zi cu un parfum diferit. Curtea regelui a fost numită “curtea parfumată” datorită acestor arome, care erau aplicate zilnic nu numai pe piele, dar și pe îmbrăcăminte și pe mobilier. Parfumul devenise un substituent pentru apă și săpun. Utilizarea lui în Franța a crescut în mod constant. Până în secolul al XVIII-lea, plantele aromantice erau crescute în regiunea Grasse a Franței și susținea industria parfumeriei cu materiile prime. Chiar și astăzi, Franța rămâne centrul european de design și schimburi ale parfumurilor.


În Anglia, utilizarea parfumului a atins apogeul în timpul domniei regelui Henry VIII și al reginei Elisabeta I. Pe vremea reginei Elisabeta toate locurile publice erau parfumate, știindu-se că regina nu putea tolera mirosurile neplăcute. Se spune că agerimea nasului ei putea fi egalată numai de viclenia limbii sale. Doamnele acelor vremuri aveau mândria de a crea arome încântătoare și de a-și etala talentul de a amesteca mirosurile.

Lucruri interesante despre simțul mirosului și miresme


Simțul mirosului este deoseori trecut cu vederea când vine vorba de marketing-ul produselor. Aplicarea controlată și deliberată a miresmei este folosită de designeri, oameni de știință, artiști, parfumieri, arhitecți și chefi. Câteva aplicări ale miresmelor există și în medii cum ar fi: cazinouri, hoteluri, cluburi private și automobile noi. De exemplu, tehnicienii de la Centrul Anti-Cancer Sloan-Kettering din New York pulverizează un ulei cu miros de vanilie în aer pentru a ajuta pacienții să lupte împotriva efectelor claustrofobice ale testării MRI. Miresmele sunt utilizate și la Chicago Board of Trade pentru a reduce nivelul de decibeli la etajul de tranzacționare .


Puteți mirosi la fel de proaspăt ca o margaretă în fiecare lună și celulele olfactive sunt reînoite o dată la fiecare 28 de zile, deci o dată la 4 săptămâni, primiți un „nas” nou.


Mirosul este cel mai sensibil dintre toate simțurile. Oamenii își pot aminti mirosurile cu o acuratețe de 65% chiar și după un an, în timp ce memoria vizuală funcționează la un nivel de 50% după trei luni. Studii arată că 75% din emoții sunt declanșate de mirosul legat de plăcere, buna-dispoziție de ajutor atunci când oamenii vor să cumpere produsele dumneavoastră. Unul dintre cele mai evocatoare mirosuri din copilărie este cel al creioanelor colorate. Un studiu a arătat că 85% dintre oameni și-au adus aminte de copilărie când au simțit mirosul creioanelor colorate și mai noilor carioci.


Mirosul unei jachete noi de piele sau cel al unei perechi de pantofi fac pe oricine fericit. Dar o mașină nouă miroase cel mai bine. Un miros artificial de „mașină nouă” este pulverizat în interiorul mașinilor și durează timp de 6 săptămâni. De vreme ce nu oricine își permite un Rolls-Royce, măcar puteți obține mirosul. Producătorul mașinii a reprodus mirosul mașinii silver Cloud din 1965 și îl pulverizează sub scaune pentru a da impresia mirosului de Roller clasic. Acelasi lucru se întâmplă și în domeniul aviației. Companiile aeriene din Singapore au reprodus mirosul Orientului pentru zborurile sale. Aroma florilor de lotus și a pădurilor de bambus este aplicată pe prosoapele pentru pasageri.